2. Розміри з’ємних з’єднувачів, характеристики шківа
Експлуатація та питання технічної безпеки, пов'язані з двигуном
1.Експлуатація
а. Підготовка до запуску
1. Відкрутіть кришку масляного фільтра (масляний щуп), налийте всередину чистого масла. Рекомендується використовувати масло класу СС 15W40.
2. Перевірте масляним щупом рівень масла. Рівень масла повинен знаходитись між верхньою і нижньою відміткою щупа (рис.1). Рівень масла вище верхньої позначки призведе до розігріву масла і навіть до виходу двигуна з-під контролю. Рівень масла нижче нижньої відмітки призведе до плавлення корпусів підшипників. Після перевірки рівня масла затягніть кришку масляного фільтра.
3. Відкрийте паливний бак, залийте в нього дизельне паливо. У холодну пору року необхідно використовувати спеціальне зимове дизельне паливо або використовувати зимові присадки.
4. Привідкрийте вентиль паливного бака або вентиляційний клапан на паливному насосі, щоб дати можливість вийти повітрю, який може знаходитись в системі, після чого затягніть вентиль/клапан.
5. За допомогою воронки заповніть бачок охолоджуючою рідиною до рівня спливання поплавця (рис. 2). При цьому необхідно закрити зливний вентиль. В якості охолоджуючої рідини рекомендується використовувати тільки воду.
6. Переведіть ручку регулятора швидкості в положення «СТОП». Переведіть важіль декомпресії і додержіть його, щоб ввести в дію декомпресійний пристрій, обертайте рукоятку запуску двигуна до тих пір, поки не підніметься поплавок на індикаторі масла. Якщо поплавок не зміг піднятися після тривалого обертання рукоятки, рекомендується відкрутити гніздо масляного індикатора і залити трохи олії всередину масляного насоса. Для прискорення процесу заливки, рекомендується повертати маховик у воротному напрямку.
b. Запуск
1. Поставте регулятор швидкості в середнє положення.
2. Переведіть важіль декомпресії лівою рукою і додержіте його, щоб ввести в дію декомпресійний пристрій. Запустіть двигун, повертаючи правою рукою рукоятку запуску двигуна. Якщо двигун починає «кашляти», прискорте обертання рукоятки і раптово відпустіть важіль декомпресії, продовжуючи при цьому посилено обертати рукоятку запуску двигуна. Після цього двигун запуститься, і буде працювати самостійно (рис.З).
Увага: Після того, як двигун запуститься, рукоятка запуску двигуна вивільниться і різко відскочить. Тому, щоб уникнути нещасних випадків, оператору необхідно міцно її тримати.
У холодну погоду, для полегшення запуску, рекомендується залити в радіатор гарячу воду.
с. Робота
1. Переведіть регулятор швидкості в положення малого ходу, щоб дати можливість двигуну попрацювати кілька хвилин у режимі холостого ходу.
2. Перевірте індикатор масла. Двигун зможе продовжувати працювати тільки у випадку, якщо масляний насос працює нормально. Якщо поплавок масляного насоса не зміг спливти, негайно зупиніть двигун і перевірте його.
3. Прислухайтеся до двигуна на предмет наявності будь-яких анормальних шумів; переконайтеся в тому, що колір диму нормальний. Якщо не виявлено ніякого витоку масла, води або повітря, поступово збільште обороти двигуна.
4. У ході роботи двигуна регулярно перевіряйте кількість масла, палива і охолоджуючої води.
d. Зупинка
1. Зніміть навантаження з двигуна, зменшіть обороти і дайте йому попрацювати кілька хвилин у режимі холостого ходу. Потім переведіть ручку регулятора швидкості в положення «СТОП», двигун зупиниться. Після цього знову посуньте ручку регулятора швидкості у напрямі збільшення оборотів, пересуньте важіль декомпресії і тримайте його, кілька разів поверніть рукоятку запуску двигуна, відпустіть важіль декомпресії, продовжуючи обертати рукоятку до тих пір, поки обертання не стане неможливим. Дані кроки дозволять привести клапана в закрите положення.
2. Закрийте вентиль паливного бака.
е. Аварійна зупинка
Якщо несподівано оберти двигуна значно збільшилися і не піддаються управлінню за допомогою рукоятки регулятора швидкості, необхідно негайно зробити наступні заходи:
1. Негайно пересуньте важіль декомпресії, щоб привести в дію декомпресійними пристрій (Рис. 4).
2. Відразу ослабте будь-який з'єднувач трубопроводу подачі палива під тиском (Рис. 5).
3. Закупорте повітряний фільтр шматком тканини або рушником.