То яка ж гума стоїть на Вашому мотоблоці? І чому у одних власників мотоблоків гума не проходить і року, да де там року, можна навіть і до города не доїхати! А у інших власників і п’ять, і сім років ще в доброму стані. А річ у тому, що вся гума різна!
Розглянемо гуму до важкого мотоблока Заря SH-101. Мотоблок китайського виробництва, але надійний, що і підтверджують відео власників подібних мотоблоків з ютюб. Звістно гума стоїть теж від китайського виробника. Тож коли майбутній власних подібних мотоблоків обирає собі мотоблок, він на гуму особливої уваги не звертає! Та і коли купують нові шини, наприклад 6.00 на 12, більшість шукають нажаль ціну, а не показники самої гуми.
За довгі роки продажу мотоблоків я звернув увагу, що на ринок України постачається гума з чотирьох різних китайських заводів під різними брендами. Тож звертайте увагу на торгову марку шини. В кожній торговій марці та кожного виробника є своя система кодировок, тому навіть однакові цифри та літери на виробах різних виробників часто густо свідчать про різні параметри. Ставлячи поряд дві шини, покришки до мотоблока Заря SH-101 6.00 на 12, неозброєним оком видно різницю декілька міліметрів, а то і сантиметрів!Увага! Це і є основна причина, що інколи мотоблока тягне в одну з сторін.
Найголовніша помітка в нашому випадку це літери PR, які чітко вказують на якість та міцність самого каркаса шини, що умовно визначає норму слойності, тобто скільки шарів гуми та корду.
Тож коли Ви купуєте мотоблок чи просто саму гуму на свій мотоблок, звертайте увагу на кількість PR, від 6 PR - добре, а якщо Вам пощастило знайти 8PR або 10PR - це взагалі вдача!
Конструктивні особливості прописуються на бортах шини та несуть важливу інформацію про кількість брекерних та каркасних шарів, про сам матеріал з якого виготовлений корд. Наприклад, nylon - один шар нейлонового корду. 2POLYESTER CORD - це 2 шари полієстеревого корда. Інколи є напис RAYON, що означає віскозний корд.
Літера "R" - радіальна конструкція каркаса, "-" (тире), замість "R" - означає діагональну конструкцію каркасу.
На нашій гумі є помітка Max LOAD, що в перекладі означає (максимальне навантаження) після чого зазвичай вказують межу допустимого навантаження в кілограмах або фунтах. В нас стоїть 405. Тож від 405 кг, потрібно відняти 20 відсотків і тоді ми маємо реальну уяву про навантаження на шину, і якщо правильно використовувати навантаження, це збільшить ресурс використання шин.
Маємо показник на гумі 6.00 на 12 - Aт 250 Kp., це означає максимальний показник тиску для нашої шини. Тобто одиниця виміру тиску є кілопаскалі і фунти на квадратний дюйм.
Тож що відповіли китайські постачальники гуми на літеру "Е" - це те, що це маркування вони ставлять на гуму, яка здебільшого використовується на машинах та механізмах, тракторах, виконуючих земляні роботи поза шляхами, безпосередньо для їзди 5 км в один бік, зі швидкістю не більше ніж як 30 км на годину.
Тож, я надаю інформацію, яку знайшов для Вас з різних джерел, для економії Ваших коштів при придбанні якісного товару розвіюючи міф, що вся гума однакова і беріть дешевшу. Не шукайте ціну, яка може бути показником неякісного товару, а шукайте технічні показники на самій гумі, які і підкажуть чи це сама та гума, яка Вам потрібна.
З повагою Віталій Бойчук з магазину "Планета Залізяка", що у м.Новоград-Волинський.