Гідравлічна система навісного механізму
Важкі мотоблоки Хижий Вепр НТЗ 150Е в залежності від обраної комплектації оснащені гідравлічною системою з одновекторним чи двовекторним розподілювачем гідравлічного насосу.
В обох випадках гідронасос має можливість включення «плавуючого режиму» - в такому положенні гідроциліндр буде вільно рухатись по штоку, позволяючи навісному обладнання повторювати рельєф місцевості.
а). Підйом і опускання сільськогосподарського навісного обладнання.
Натисніть важіль управління вперед, та обладнання опуститися вниз. Натисніть важіль управління назад, та навічне обладнання підніметься в верх. Утримувайте важіль управління назад, и навісне обладнання підніметься в транспортне положення.
Рис.2. Гідравлічний підйомник
1. Важіль утправління
2. Гідравлічний розподілювач
3. Зовнішня пробка
b). Активація «плаваючого режиму» гідравлічної системи, і робота з навісним обладнанням, з опорним колесом (опорними колесами).
Для включення «плаваючого режиму» гідравліки потрібно максимально розсунути гідроциліндр (переключити і утримувати важіль в нижнє положення), таким чином масло з розподільника повернеться через масловозвратну трубку в бак, потім вичавити педаль зчеплення, і опустити гідроциліндр в саме нижнє положення. Після цього гідроциліндр перейде у вільний стан, і навісне знаряддя буде функціонувати вже під своєю вагою, контролюючи опорним колесом і повторюючи рельєф місцевості.
с). Гідравлічний вихід і підключення переднього навісного обладнання.
Для агрегатування переднього навісного обладнання використовуйте гідравлічний вихід. Зніміть заглушку, з'єднайте гідравлічний шланг переднього навісного знаряддя за допомогою вставленого штуцера (штуцер - це спеціальний болт з різьбою і отвором для проходу гідравлічного масла) до гідравлічного розподільника. Залежно від обраної комплектації, важкий мотоблок Хижий Вепр може поставлятися або з одновекторним гідророзподільник, тоді гідронасос і розподільник будуть представляти із себе один механізм. Або - двовекторного гідравлічним розподільником (для паралельної роботи і переднього і заднього навіснодго обладнання).
Контрольні прилади і механізми управління важкого мотоблока «Хижий Вепр».
Залежно від обраної Вами конфігурації, важкі мотоблоки «Хижий Вепр» можуть оснащуватися наступними контрольними приладами. Вони розташовані на приладовій панелі важкого мотоблока:
а). Механічним або електронним амперметром
Залежно від обраної Вами комплектації, важкий мотоблок може опціонально оснащуватися додатковим генератором заряджання АКБ. У разі його наявності, додаткова підзарядка акумуляторної батареї не потрібна. У версії важкого мотоблока «Хижий Вепр» без додаткового генератора, підзарядки буде вистачати тільки на стабільну роботу АКБ без включення світлових сигналів (вони запитані безпосередньо від акумуляторної батареї).
При відсутності додаткового генератора, вам прийдется періодично встановлювати АКБ в пристрій для підзарядки акумуляторів (пускозарядний пристрій продається окремо). Механічний амперметр показує робочий стан акумулятора при роботі на холостих обертах. Якщо стрілка амперметра відхиляється вліво, значить акумулятор розряджається.
b). Механічним або електронним лічильником мотогодин (опціонально)
Лічильник мотогодин спростить Вам стеження за періодичністю технічного обслуговування вашого важкого мотоблока «Хижий Вепр».
c). Датчиком температури охолоджуючої рідини
При нормальній роботі двигуна, температура охолоджуючої рідини повинна триматися в межах 75-85°С, а максимальна не повинна перевищувати 95°С.
d). Датчиком тиску масла в двигуні
При наявності датчика тиску масла на приладовій панелі, тиск масла повинно знаходитися в межах 0,2 - 0,6 МРа. На спрощеній версії важкого мотоблока «Хижий Вепр», тиск масла показує сапун двигуна - при нормальному тиск він піднімається. При недостатньому тиску масла в двигуні - він опуститься вниз.
Під рульовим колесом знаходиться блок керування важким мотоблоком «Хижий Вепр». Блок управління відповідає за:
a). Електричний запуск двигуна (за допомогою ключа запалювання);
Поверніть ключ в положення ОFF що б вимкнути, або в положення ОN що б включити харчування. Поверніть ключ запалювання за годинниковою стрілкою в положення ST для пуску двигуна;
b). Управління далеким / ближнім світлом за допомогою лівої рукоятки під рульовим колесом
(Опціонально, при наявності опції дальнього світла);
c). Управління світловими сигналами повороту транспортного засобу;
d). Управління звуковим сигналом (клаксон) - посередині рульового колеса.
Коробка передач важкого мотоблока «Хижий Вепр»
Під сидінням знаходиться куліса перемикання передач. На важких мотоблоках «Хижий Вепр» встановлена коробка передач типу (3 + 1) х 2 з можливістю примусового розблокування диференціала. Тип коробки передач - комбінованого типу з прямозубой циліндричною шестеренчатой передачею.
Під сидінням ви побачите коробку передач, на ній три важеля. Основний важіль відповідає за включенне передач важкого мотоблока «Хижий Вепр» - 1,2,3 або задньої передачі. Включення швидкості повинно відбуватися плавно, але із зусиллям. Процес перемикання передач на новому важкому мотоблоці значно менше плавний, ніж на обкатаній одиниці. Передачі можуть включатися важко, не хвилюйтеся - після обкатки коробки передач і зміни масла, механізм коробки приробиться, і швидкості будуть включатися плавно.
Увага!
Швидкість подаватися не буде, поки ви попередньо не обрали ряд передач - знижений або повишений. Лівий важіль (якщо дивитися на коробку передач з місця оператора) відповідає за вибір знижених / підвищених передач.
Правий важіль (якщо дивитися на коробку передач з місця оператора) невеликого розміру відповідає за включення / відключення функції розблокування диференціала.
Розблокування диференціала
Розблокування диференціала - це особливість коробки передач, при включенні якої ведуча вісь розблоковується, виключаючи пробуксовку в тяжких польових умовах роботи. Рекомендується проводити роботи по оранці, культивації, чищенні снігу в режимі заблокованої осі. При заблокованою віссю рекомендується проводити перевезення вантажів, їзду по пересіченій місцевості, їзду на підвищених передачах.
Коробка передач
1. Зубчасте колесо зворотнього ходу;
2. Ведуче зубчасте колесо, зворотнього ходу та 1-а швидкість;
3. Ведуче зубчасте колесо, 2-а та 3-тя швідксть;
4. Ведене зубчасте колесо, 1-а швидкість;
5. Ведене зубчасте колесо, 3-тя швидкість;
6. Ведуче зубчасте колесо уповільнення;
7. Ведене зубчасте колесо, 2-а швидкість;
8. Ведене зубчасте колесо уповільнення;
9. Зубчасте колесо перемикання швидкостей;
10. Центральне зубчасте колесо коробки передач;
11. Зубчасте колесо рульового механізму;
12. Ведуче зубчасте колесо
Кінематична схема перемикання передач
ВИБІР І ПЕРЕМИКАННЯ ПЕРЕДАЧ
1. МУФТА ЗАЧЕПЛЕННЯ
На важкому мотоблоц «Хижий Вепр» встановлена суха муфта зчеплення фрикційного типу постійного зачеплення.
Її конструкція показана на Рис. 1.
Муфта зчеплення складається з провідної частини і системи виведення із зачеплення.
Функцією муфти зчеплення є включення і відключення приводу від двигуна до коробки передач і робочого механізму. У разі раптового зовнішнього перевантаження, муфта зчеплення прослизає, запобігаючи, таким чином, пошкодження інших деталей і компонентів.
Коли рукоятка зчеплення знаходиться в положенні «відключення», тяговий шток управління муфтою зчеплення забезпечує рух сполучної вилки в зворотному напрямку, відтягуючи храпову муфту і дозволяючи вижимному підшипнику зміщуватися по осі. Вижимний підшипник натискає на три розчіплюючих важеля, які піднімають вгору три регулювальних штока, що призводить до переміщення натискного диска вправо і викликає прослизання на ділянці між натискним диском і вузлом ведучого диска, завдяки чому відбувається припинення передачі зусилля і забезпечується вимикання зчеплення.
Після повернення рукоятки зчеплення в початкове положення, три розчіплюючих важеля переміщаються по осі в протилежному напрямку, і натискний диск тисне на блок ведучого диска, в результаті чого відбувається зчеплення і поновлюється передача зусилля.
2. КОРОБКА ПЕРЕДАЧ
На важкому мотоблоц «Хижий Вепр» встановлено коробка передач (3 + 1) * 2 комбінованого типу з прямозубой циліндричної шестеренних передачу. Її конструкція показана на Рис. 2, а на Рис. 3 показаний спосіб включення кожної зубчастої передачі.
Привідне колесо
1. Ступиця
2. Диск
3. Шина
Гальма
1. Тяговий шток
2. Гальмівна тяга
3. Муфта включення гальма
4. Вторинний вал
5. Ведене зубчасте колесо, 1-а швидкість