За будь-яким технічним пристроєм потрібен періодичний догляд, а часто ще й технічне обслуговування. Тоді він прослужить Вам тривалий термін і буде радувати стабільною роботою. Не є винятком і мотоцикл. Конструкція мотоцикла досить складна. І деталі, з яких він складається, виготовлені з найрізноманітніших матеріалів – хрому, нікелю, алюмінію, пластику, вінілу, шкіри. І кожна з цих деталей вимагає особливої уваги.
Для очищення від бруду і пилу різних вузлів і деталей мотоцикла застосовуються різноманітні засоби для чищення мотоцикла. Вони, як правило, підходять для всіх типів поверхонь: металу, пофарбованих поверхонь, пластику, синтетичних волокон. Ці засоби висихають, не залишаючи після себе слідів на цих поверхнях. А також створюють на них захисну плівку з антикорозійним ефектом. Крім того, ці засоби для чистки збагачені полімерами, тому не існує ризику нанесення пошкоджень оброблюваним поверхням.
Такі засоби можна придбати в різних магазинах, що торгують автотоварами. Але купувати все ж краще у перевірених продавців, які багаторічною роботою довели свою надійність. Одним з таких продавців, які працюють в сфері малої сільськогосподарської техніки та мототехніки, є магазин Планета Залізяка, розташований в місті Новограді-Волинському по вулиці Житомирській, 104. Товар в цьому магазині можна придбати як при особистому візиті, так і на сайті магазина zaria.ua. Якщо покупець не з Новограда-Волинського, то товар відправляється будь-якою компанією-перевізником на його вибір (Новою Поштою, Делівері та іншими). У магазині широко представлений, зокрема, товар для періодичного технічного обслуговування як мотоциклів, мопедів, скутерів, так і різної сільськогосподарської техніки:
Одним з компонентів мотоцикла, що вимагають обов'язкового періодичного обслуговування, є ланцюг. Для зняття старого мастила з ланцюга не можна просто застосувати мийку високого тиску, піднісши мийний пістолет впритул до ланцюга, оскільки при цьому в першу чергу страждають кільця, по ланцюгу швидко йде іржа і через якийсь час ланцюг приходить в непридатний стан. Але, з іншого боку, змащувати ланцюг без зняття старого мастила взагалі теж неправильно, оскільки при цьому не змиті з ланцюга абразивні частинки наглухо приклеюються до нього. Після цього страждають перш за все гумові ущільнення, вони через якийсь час виходять з ладу. І в підсумку ланцюг знову доводиться міняти.
Деякі «умільці» чистять ланцюг жорсткою щіткою із застосуванням бензину або більш активних розчинників. Це теж призводить до зіпсування ущільнень ланцюга. Отже, ніколи не потрібно використовувати для очищення ланцюга металеві та інші жорсткі щітки. Це дуже негативно позначається на стані сальників. Правильно використовувати стару зубну щітку, наприклад.
Для видалення старого мастила з ланцюга, для його промивання можна застосовувати солярку, гас, уайт-спірит, знежирювач і спеціальний очищувач двигуна. Але якщо використовувати солярку, то після цього її потрібно спеціально змивати з ланцюга, оскільки вона сама по собі досить погано випаровується, а значить розрідить нанесене згодом на ланцюг мастило. Можна при промиванні ланцюга послідовно занурювати його в пластикову ванночку з рідиною цілими ділянками, попередньо відкрутивши заднє колесо мотоцикла і сильно послабивши його натяг, щоб він добре провисав. Разом з ланцюгом потрібно чистити й зірки – як передню, так і задню.
Перед нанесенням нового мастила ланцюг потрібно добре висушити і прогріти. Для цього можна просто завести мотоцикл і вирушити на ньому на 15-хвилинну прогулянку. Але дорога повинна бути чистою, без пилу, і на вулиці не повинно бути дощу.
При нанесенні змащення на ланцюг потрібно розуміти, що на ньому обробки вимагають тільки кільця – щоби вони не пересихали, щоб не зношувалися і тримали всередині заводське мастило. А ось втулки ланцюга, на відміну від його кілець, змащування зовсім не потребують, оскільки після змащування на них просто сильніше починають налипати пісок та бруд. Склад для змащення потрібно наносити у два проходи – спочатку на один ряд кілець, а потім на інший.
Багато хто використовує мастило з балончика, хоча виробники, в принципі, це не дуже рекомендують. Але мастило з балончика має кращі властивості проникнення. Воно з легкістю проникає під ущільнювачі, краще заходить під ролики ланцюга. Але після такого змащування не слід відразу сідати за кермо – потрібно зачекати як мінімум годину, щоб вивітрився весь розчинник, який входить до складу мастила, і воно стала густішим. При змащуванні потрібно стежити за тим, щоби мастило не потрапляло на покришку колеса. Якщо це все ж сталося, то це місце покришки обов'язково потрібно протерти будь-яким засобом для миття посуду, наприклад.
Промивання від бруду і старого мастила і нове змащування ланцюга потрібно виконувати кожні 300-400 км, а також після кожної поїздки в дощову погоду.